Sidlista

tisdag 15 juni 2010

Altrad påse med Karamellkungens hjälp

En lördag (eller njae, det kan ha varit en tisdag:)) när jag satt och smaskade ur min godispåse fick jag en idé. Det var plockgodis och Karamellkungens påsar har små "fönster" på ena sidan, med genomskinlig plast för och en söt ram runt.

Sagt och gjort, jag skulle ta tillvara på den!

Jag klippte ut ramen ur godispåsen och drog bort den lilla plasten. Sen använde jag Scotch lim för att fästa ramen på en plastbit från en Prima-förpackning. Plastbiten ligger som stöd för blommorna i sina förpackningar, och är egentligen "skräp". Men eftersom det står så fina ord på dem så varför inte dekorera med istället för att slänga?

Till sist skar jag ut en hål i en papperspåse, lika stort som plastbiten med text (jag ritade av innan). Limmade fast ramen med allt och vips så hade jag en söt liten påse med fönster!

Jag fyllde den med lite gott löste, och dekorerade runt ramen med en liten blomma, löv och pärlor.

/ Emma

5 kommentarer:

Pysselbus sa...

Härligt! All inspiration är bra inspiration och smakar det dessutom gott är det toppen!

//Linda

Unknown sa...

Så fin och vilken otroligt bra idé!!

Malin sa...

Urgullig!!!

Jeanette sa...

Mycket fyndigt! Dessutom jättefin.

Lars-Erik Fogh sa...

Kul!

En rättelse bara...det var inte karamellkungens påse....det var från Axfoods koncept Smått & Gott....Påsarna finns på Willys,Willys Hemma Hemköp,Prisextra, Eurocash & Tempo.

Vänligen
Lars-Erik