Sidlista

tisdag 12 juni 2012

En kväll...

På Knaust hotell hade vi i vintras då vi skulle hämta bonusdottern hos hennes morföräldrar, vi körde de 40 milen till Sundsvall från Stockholm och sedan åkte mannen (läs: pappan!) de sista 15 milen fram och tillbaka till Östersund - allt för att vi skulle få fira nyårsafton ihop! Ni kanske minns att det var ett mindre tågkaos då i mellandagarna? 


Jonathan och jag blev alltså kvar på hotellet och väntade men det tyckte vi båda var rätt skönt! Vi gick och köpte tidningar, chips och dricka och hade det riktigt mysigt tillsammans, jag passade på att ta ett par porträttbilder på honom som jag nu har slängt ihop i ett minialbum. 


Framsidan med titeln och en läcker jordglob i metall.


Jag delade ett snyggt aquafärgat cardstock i sex delar (10 x 15 cm), gjorde hål högst upp, band ihop det med det snygga, tjocka blåvita snöret och gjorde en rosett med ett grönt band. Jag dekorerade med papper ur Crates Story Tellergrönprickigt, ljusblå och bieige och var sida har en lapp från journalingarket.  Mellan varje cardstockbit la jag dessutom dit en tag.


Sedan var det bara att dekorera med foton, klisterlappar, bårder och chipboards!


Jag droppade lite glimmer mist på varje sida också - turkos så klart! Jag tycker att det är lättast att bestämma färgschema på albumet och sedan är det bara att ösa på! Det kan liksom inte bli för mycket så länge man håller sig till färgskalan! I det här albumet utgick jag ifrån Jonathans kläder och bakgrunden.


Sista sidan med "My story":



0 kommentarer: