Sidlista

onsdag 6 juni 2012

Min tolkning av Art Journal - framsidan

Jag hade ett jättefint album i trä från Pink Paislee hemma, som jag funderat lite på vad jag skulle göra med. Sen kom jag på att storleken (ca 15x23 cm) passade perfekt för en Art Journal. Idag visar jag framsidan på den:


Grunden är gjord såhär:

  • Spraya med Glimmer Mist. Jag använde endast en färg, en turkos Chalkboard.
  • Använd en stencil (här en Dylusions) du gillar tillsammans med valfri färg. Jag har använt Distress Ink Pads och Ink Blending Tool, då det just vid trä är lätt att det flyter ut i träets ådror runtom stencilen ifall man använder flytande färg. I vanliga fall använder jag gärna Distress Stains till stenciler, väldigt smidigt.
  • Stämpla på måfå med t ex Tim Holtz stämplar och vit och svart StazOn stämpeldyna.
  • Använd någon av stämplarna och embossa tillsammans med valfritt pulver. Jag har använt ett glittrigt pulver från gömmorna.


Jag dekorerade lite mer än vad jag kommer göra med Art Journaling-sidorna, men med hyfsat platta dekorationer så det går att förvara albumet. 

Här ovanför syns en del av ett stort blad, som jag klippte ut ur en gammal tygbit. Sen fyllde jag i hälften av ränderna med turkos Distress Marker. Sprätte lite med Vintajs Patina-färger också. Jag dammade också av  dymoapparaten för att skriva "Art Journaling". Mjuka saker såsom tyget fäster jag gärna med Inkssentials Collage Glue Stick.


Trä var ju temat och så även på bokstäverna jag använt, dels färdiga från Prima och dels ofärgade från Pink Paislee (tyvärr slut i shoppen). De ofärgade målade jag med Distress Stains och stämplade på. Även en fin träknapp från Prima åkte med.


Banden som knutits i ringarna är blandat Seam Binding, spets och tyll som jag färgat in med Dylusions Ink Spray och Distress Stains, och sen skrynklat till.


0 kommentarer: