Sidlista

måndag 7 januari 2013

Klocka- Fånga Dagen

Jag har gjort en klocka med Primas vackra papper, från kollektionen Tea Thyme. I mitt Dt paket fanns så mycket vackert, bland annat en stämpel som gav mig iden om att göra denna klocka. Till den gjorde jag ett kort.

Jag skar ut remsor av grönt cardstock och det söta pappret från Prima. Jag rev och distressade kanterna och  klädde både in och utsida av klockan med båda pappren. Sedan satte jag ihop det till en cirkel, med hjälp av en flaska som jag höll pappret runt. Baksidan gjordes av en cirkel med klippta flärpar som klistrades fast.

En riktig liten godis är denna klocka, full av söta dekorationer. Stämpeln Fånga dagen kommer från Papermaze. Vita pyntebär från Magnolia tillsammans med de rosa minirosorna, blev jättegulligt. Blommor, i en bra mellanstorlek och träknappar med fina mönster kommer från Prima.

                
De läckra Chipboarden jag använt är tyvärr slutsålda. Det blev lite kul med dem sådär utanför klockan :-)
Det rosa sammetsbandet finns på Rea nu. Den maffiga blomman uppe på klockan är från Petaloo.




Stickers alfabetet är från Studio Calico.

Jag gjorde även ett kort av ett annat papper från Prima. Framsidan är så vacker så för första gången i mitt liv har jag valt att inte sätta dit dekos.





2 kommentarer:

Ziro sa...

Otroligt vackert och detaljrikt!

Jasmine sa...

Underbart gjort. Resultaten gör mig mållös.
Kram