Sidlista

onsdag 27 mars 2013

Utmaning 5 - Bildinspiration (Layout)





























Source: bhg.com via Cindy on Pinterest



Utmaning: I den här utmaningen ska du skapa en layout med inspiration från den här bilden. Du får inspireras helt fritt, kanske av färgerna, av vår/sommarkänslan, av blommorna eller fågeln eller av att saker och ting är staplade på varandra! Det helt fritt HUR du inspireras men vi vill att du förklarar hur du tänkte och inspirerades i en kommentar. 


Typ: Layout

Deadline: 1 april kl 23.59 

Vinst: Vinnaren röstas fram och vinner detta kit från shoppen värt 200-250 kr:


Inspirationslayout:



Fler bilder kommer snart upp i Jennys egen blogg, om du är nyfiken :)

Ett utlottningspris värt ca 50kr kommer också att delas ut bland alla bidrag som inkommer. 

Om du har frågor, skriv en kommentar till oss i det separata blogginlägget med reglerna för cropen. Är frågan mer privat kan du maila till emma@scraplagret.se

Lycka till!




19 kommentarer:

webmosterhelene sa...

Fantastiskt inspirerande bild med härliga färger och många möjligheter! Jag har hakat på och har i mitt inlägg skrivit vad jag inspirerats utav... Men kopierar in endel av texten här:

Jag blev oerhört inspirerad och hade flera idéer i huvudet, men det var denna som kom ut från fingrarna när jag väl satt nu på förmiddagen :) Jag inspirerades såklart av färgerna och har med gult, turkos, rosa och vitt. Sedan inspirerades jag av att alla sakerna i hyllan var placerade framför och bakom varann, på så sätt la jag papper och kakservett i lager. Jag lät paljetter, blommor, brads och fjärilar "trilla ner" från överkant till nederkant - lite som att ha många saker i en hylla....

pojjo sa...

Oj Helen så himla snygg lo :D

pojjo sa...

Oj mette även du har gjort fantastisk lo.. wow

Therese sa...

Jag (Therese) har inspireras av de många färgerna och fågeln.
Tack för en härlig utmaning!
Glad Påsk!

Hanna-Marie sa...

men skulle man inte förklara HUR man inspirerades i en kommentar här?? verkar ju bara vara helene som gjort det här. spännande å se om fler skriver nån kommentar innan tiden är ute :-D

Hanna-Marie sa...

Jag inspirerades av hela upplägget med bokhyllan på bilden och byggde mina papperslager som en bokhylla med hyllplan och inspirerades av hela formen på den mot den vita väggen bakom. I övrigt har jag även använt färger från bilden och den våriga känslan med blomma och ljus.

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Trodde att jag lämnat kommentar men ser den inte nu. Man ska inte göra sånt här för sent på kvällenLOL. Jag har inspirerats av färgerna,blommorna och känslan av vår, därav valet av tema och foto.

pojjo sa...

Jag har inspirerats av formen på hyllan, färgerna och de små blommorna :-)

Anonym sa...

Jag har inspirerats av färgerna, blommorna, känslan av försommar och enkelheten i bilden.

//Åsa Isacsson

Catrin (Lillstrumpa) sa...

Härlig bilde med underbara vårfärger att inspireras av!

Jag inspirerades av färgerna (rosa, vitt och turkost) samt fågeln.

Nenne sa...

Det stämmer bra det! Tack för att du kommenterade det :)

Sofias blogg sa...

Jättefin bild att inspireras av! :)

Jag tog fasta på trä" i bakgrunden, färgerna och att centrera motivet till mitten på LO.

Rozzan sa...

Jag inspirerades av själva hyllan, så jag gjorde en hylla med fötter på min LO. Dessutom inspirerades jag av blommorna och det somriga så jag tog fram mina foto som jag tog på mina blommor förra sommaren och satte i hyllan.
Tack för härliga utmaningar!
Kramiz Rozzan

lavanettan sa...

Det som inspirerade mig från fotot var, först och främst, färgerna (det gula blev guld på min LO). Men även den lite romantiska stämningen, som pasteller och vitt tillsammans ger, samt fågeln inspirerade mycket. Jag har även valt att placera det turkosmönstrade pappret i upprätt riktning så som hyllan står. Jag letade länge efter ett vitt panelmönstrat mönsterpapper men hade tyvärr ingen tur där. Annars hade det varit optimalt :D Istället fick jag ta ett vitt CS.
Önskar jag hann skicka in fler bidrag men ett 40- årskalas kom lite ivägen. Det får bli nästa år istället :D

O´Kelly sa...

Jag har blivit inspirerad av hyllan.

Har kopierat från bloggen:
Jag har tänkt så här:
I vattenfallet finns det "hyllor" som vattnet rinner nerför.
Jag har även använt färgerna rosa & blå som finns i inspirationsbilden.

Må så gott
Linda

Anonym sa...

Det är OK om ni har kommenterat hur ni inspirerades i er blogg, om ni ej gjort det här. Men tack alla som skrivit in här :) / Emma

Anonym sa...

Jag kunde inte lägga upp min bild här mailade den till Emma, hoppas det går bra. Jag inspirerades av 3 fack i skåpet, delade bilden i tre delar sen inspirerades jag av färerna turkos, gul och rosa. / Marlene

Anonym sa...

Jag kunde inte lägga upp min bild här mailade den till Emma, hoppas det går bra. Jag inspirerades av 3 fack i skåpet, delade bilden i tre delar sen inspirerades jag av färerna turkos, gul och rosa. / Marlene

Anonym sa...

Din layout finns här nu Marlene :) / Emma