Sidlista

tisdag 6 augusti 2013

Shaker card

Jag fortsätter på sommartema med bad, sol och sand mellan tårna och väntar själv på min stundande semester. Det är nära nu :) 

Idag visar jag ett Shaker Card och jag bjuder på extra många bilder!
 
 
Jag har använt mönsterpapper från underbara Pion Design som heter Till Mor - Tårtpapper. Jag gillar när det är ett papper med både fram och baksida som går att kombinera väldigt bra. Alla kanter är disressade med Vintage Photo. Jag har byggt upp kortet med kakservett, wellpapp och gasväv. På Wellpapp, kanter och blommor har jag färgat med Distress Crackle Paint - Picket Fence.
Under motivet har jag av satt dit samma papper fast använt baksidan av det tillsammans med ett annat papper från Pion Design som heter Till Mor - Blå Pensé. På kanterna har jag använt en äldre die från Magnolia. Det sistnämnda papperet har jag även använt till fjärilen som är en stans från Martha Stewart.
 
 

Jag fick jättefina blommor i mitt DT paket och dessa rosor från Prima fick pryda stommen i mitt blomhörn. Sen har jag använt Primas grå nyans i denna mix, rosa rosor, Cherry Blossom samt Magnolias Vintage Berries - Creamy. Bladen kommer från Mulberry Flowers och du hittar dem här.
I högra hörnet har jag knutit ett spetsband på sidan i en die från Magnolia. Under skymtar en tag som jag klippt ut från ett mönsterpapper från Pion Design som heter Till Mor - Tagsark. Nedan syns en träbit som jag plockade på stranden förra helgen.
Motivet är uppbyggt med två ramar och fästkuddar emellan. Jag har klippt ut ett plastark för själva fönstret. Inuti har jag sedan hällt i lite av samma sand som jag använde till mitt förra kort. Det söta stämpelmotivet kommer från Magnolias Sea Breeze 2013 och heter Tilda on the Beach. Jag har färglagt på akvarellpapper och med Distress Ink. Jag har lagt lite Stickles på spetskanterna samt badmössan.

Tusen tack för att Du kikade in!

Kram

0 kommentarer: