Sidlista

måndag 2 september 2013

En dörrskylt

Idag visar jag en dörrskylt till två tjejer som delar rum. Jag har lekt loss med stenciler från både Dylusions och The Crafter´s Workshop.

 Maja Design har så läckra papper. Detta papper heter Basics 1905 och kommer från kollektionen Vintage Summer. Spetsen har mattats ner med gesso för att smälta in bättre.

 Tjejerna är silhuetter från Dylusions stencil Annie och Flossie. Jag har ritat av dem på kartong och sedan klippt ut dem och färglagt dem. Stencilen Spilled Hearts från The Crafters Workshop har jag använt  som bakgrund men även gjort flera extra som jag klippt ut som dekoration. 

 Texterna från Prima är riktigt vackra tillsammans med alla blommor. Cherry Blossoms, vildrosor i ljusblått samt Primas Calypso passar fint ihop. 2 kopparblad och snygga Trinkets från Bo Bunny stacks under.




Tack för ditt besök, hoppas du gillade vad du såg.


2 kommentarer:

Päivi sa...

superläckert!!

Ziro sa...

Vilken vackor och cool dörrskylt du har gjort! Kul idé att klippa ut efter en stencil!