Sidlista

tisdag 29 oktober 2013

Vintrigt julkort

Idag visar jag ett vintrigt julkort och det gör jag samtidigt som det är 10 grader varmt utanför, lite regnigt och det känns långt till vintern. Men vi vet väl alla att det bara slår till och så står vi där med en massa snö och minusgrader. Jag njuter av plusgraderna än så länge. 

Mitt kort går i blått och silver och jag gillar kombinationen av de färgerna.  
 
Jag har använt mönsterpapper från Maja Design och den nya serien Vintage Autumn Basics. Jag älskar verkligen dessa papper. De är så fina och användbara. Kanterna har jag färgat med Distress Ink Walnut Stain och då har jag använt mig av Rangers Ink Blending Tool. Klockan är en die från Tim Holtz och granarna, är en die från Magnolia.
Stämpelmotivet kommer från Magnolias nya vinterkollektion och den heter Puppy Love Tilda. Inkommer snart till Scraplagret. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. På skor, tag och lacksigill har jag lagt lite Glossy Accents. På spetsen har jag lagt Stickles. Runt motivet syns svagt några snöflingor och dessa samt texten God Jul kommer från ett Clearstamps ark från You Do.
På granarna, klocka samt snöflingor har jag lagt lite av en färg som heter Glitter Snow för att få en härlig snöeffekt. 
Mina blomdekorationer består av en stor vit krysantemum, vita vild rosor, små blå rosor samt silvriga pyntebär och kvist från Magnolia. Jag har lagt vit Crackle Paint på dessa samt Stickles. Runt kanten på papperet har jag lagt små streck med en vit penna för att få en känsla av en sydd kant. Det är enklare att göra än att ta fram symaskinen och sy ;)

Tack för att Du kikade in och ha en fin vecka!

Kram

1 kommentarer:

Stephi sa...

alltid så maffigt och dekorerat så snyggt