Sidlista

tisdag 26 november 2013

Flaskkort

På söndag är det 1:a advent och jag tycker det är så mysigt med glögg och nybakade lussekatter och adventsstakar i varje fönster man ser. Nedräkningen till julafton har börjat på riktigt! 

Om man ska på glöggfika kan det vara kul att hänga på ett flaskkort på flaskan och ge bort. Idag visar jag två olika. Det finns en mall HÄR om du vill göra en egen. Jag har sedan gjort en egen innermall för mönsterpapper samt en topp upptill. Toppen är en die från Nellie Snellen. Det finns en liknande HÄR.
 
 
På det första kortet har jag använt mig av ett grått papper från Bazzill som bas. Mönsterpapper kommer från Magnolia och heter Arrow Heart. Stämpelmotivet kommer från Magnolias Winter Wonderland och heter Merry Christmas Tilda. Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag har dekorerat med en stor vit julstjärna och blad från Magnolia. På dem har jag lagt Stickles samt Crackle Paint. I rosetten har jag fäst en liten bjällra.
 
 
Mitt andra flaskkort går i vintagestil och har samma grå bas och mönsterpapper kommer från Maja Design Julen är här och heter Julhandel samt toppen som heter Den Perfekta Klappen. Motivet kommer från ett klippark från Pion Design Från Mormors Vind och heter Juletid. Runt kanterna har jag använt ett guldigt Stickles. På toppen har jag satt 2 bruna rosor.
Jag har färgat min vita Gardenia med Distress Ink Walnut Stain för att få den lite mörkare. En brun ros samt guldiga Vintage Berries fick pryda hörnet.

Jag önskar dig en fin första advent ♥

0 kommentarer: