Sidlista

tisdag 1 april 2014

Gratulerar

Så har vi kommit in i April månad. Det går verkligen fort nu och jag tror många med mig gillar den här tiden när det sakta övergår från vår till sommar och allt vad det innebär. 

Idag visar jag ett vintagekort. Jag älskar den stilen och på det här kortet har jag gått loss med bland annat rivna kanter, pärlor och spets.
 
 
Jag har använt mig av en vit kortstomme från Bazzill och sedan har jag använt mig av två olika mönsterpapper från Maja Design och det är no.X och no.XVII. Post tagen kommer från ett klippark från Pion Design.
 
Vintagemotivet kommer från Pion Designs serie Från Mormors Vind. Där finns det flera vackra bilder att välja mellan. Fjärilarna har jag klippt ut från ett annat klippark från Pion Design och därefter lagt Stickles Clear Rock Candy på dem för en skimrande effekt. På wellpappen under har jag lagt vit Crackle Paint.

 
Runt kanterna av motivet har jag dekorerat med lite olika blommor som bland annat Cherry Blossom, rosa ros samt vit vildros. Bladen är en die från Magnolia.
 
Texten Gratulerar har jag klippt ut från ännu ett klippark från Pion Design och samtliga kanter är färgade med Distress Ink Walnut Stain. Jag har vikt upp en bit av papperet och placerat en charm, där jag lagt en bit mönsterpapper samt siffror och avslutat med ett lager Crackle Accents.

Tack för att Du kikade in idag och jag hoppas jag kunde inspirera Dig!

Kram

0 kommentarer: