Sidlista

tisdag 29 april 2014

Mini ask

Nu har vi haft några riktigt varma dagar och det har varit så härligt. Det känns direkt att kropp och själ blir piggare och gladare av lite sol. Något annat som gör mig glad och att jag får ro i själen är att sitta vid pysselbordet och skapa. Idag tänkte jag visa en liten mini ask jag gjort. Perfekt att ge bort som present med ett fint innehåll.
 
Jag har denna beskrivning nedskriven på en lapp (hittar inte igen originalkällan), men jag har gjort asken i storleken 30,5x10 cm och bigat på 8, 11, 19, 22, 30 och 30,5 cm och sedan limmat ihop den. Själva lådan är gjord i måtten 13,4x15,4 cm där jag bigat runt om på 2,8 cm och sedan klippt upp kanterna för att kunna limma ihop den. 
 
Jag har använt Bazzill Thunder Trio - White till stommen och det härliga mönsterpapperet kommer från Prima Princess och heter Ava. Jag har dekorerat framsidan med en spets samt en gul blomma och guldiga blad från Prima Princess Flowers som heter Happily Ever After. Fjärilen är en die-cut från Bo Bunny Primrose. Jag har lagt lite Clear Rock Candy på den för att få den att skimra. Rosetten i hörnet är gjord på ett prickigt ljusblått band och i den har jag fäst en 2 tonad vit ros med rosa mitten. De rosa självhäftande kristallerna är från Prima.
 
På insidan har jag använt en textstämpel från Dylusions. Dies:en i form av en provdocka och spetsen är mina privata. 
På den andra sidan har jag också använt en privat die och stämpel. Blomman är från samma kit från Prima Princess Flowers och jag har använt fler glittriga kristaller
 
 
Inuti lådan har jag dekorerat med fler blommor samt ännu en stämpel med visdomsord. Jag har även satt dit små ljusrosa Rhinestones.

Det var allt för mig idag och hoppas Du prövar på att göra denna ask. Är det något Du undrar över, så tveka inte att fråga!

Kram

0 kommentarer: