Sidlista

tisdag 1 november 2016

Lollipop Card

Idag är det den 1 november och julen närmar sej med stormsteg.
Dags att börja tänka på julkorten. Idag tänkte jag visa 2 st
Lollipop Card som jag har gjort. Tänkte att dom kanske
kan passa bra att stoppa i en julgrupp tex.


Tomten och kyrkan har jag stansat ut från Rox Stamps fina papper
som du hittar HÄR

Jag började med att skära ut en bit cardstock så att den blev 30 x 4,5 cm
Alla cardstock finns HÄR
Sen tog jag fram min stans och gjorde små hjärtan
 
 
Biga remsan med ca 0,5 cm mellanrum, vik efter bigningarna
 
 
 
Klistra ihop ändarna till en cirkel med den räta sidan inåt
 

Böj ut cirkeln så att den blir platt och fäst med en
liten cirkel som är ca 4,5 cm i diameter både
på fram och baksidan
 
 
Platta till sugröret i ena änden och klistra fast det på
baksidan. Jag hade inget sugrör som matchade i
färg så jag lindade washitejp runt. Det
blev riktigt bra. Washitejp finns HÄR
 
 
Klistra fast en doilies på baksidan och stansa ut en
cirkel som är ca 7,5 cm i diameter och sätt fast på
framsidan
 
 
Avsluta med en cirkel som är ca 5 cm i diameter.
 
Till mina tags har jag använt stämplar ifrån
 
Lycka till med Dina Lollipops Kort!!!
 
Gäst DT Annzo
 
 
 
 

0 kommentarer: